Muzyka w sporcie

motywacja w muzyceDla wielu muzyka i ćwiczenia są nierozłączne podczas joggingu, w siłowni, podczas gdy rower jest zamontowany lub wspina się na wzgórzu. Z drugiej strony wiemy, że słuchając niektórych piosenek sprawia, że uczucie dobrego samopoczucia i przyciągnąć różne emocje z nimi. Następnie musimy wiedzieć, że on mówi nam naukowych dotyczących wpływu muzyki w wydajności.

Badania naukowe wykazały pięć głównych sposobów, w których muzyka może mieć wpływ, przygotowaniu i konkurencyjność. Muzyka tak wpłynie na dysocjacji, rozporządzenia aktywacji, nabycie umiejętności motorycznych i przepływu stan synchronizacji.

Wpływ muzyki na radzenie sobie ze stresem

Należy zauważyć, że psychologia sportu, nie używać tego terminu w taki sam sposób jak psychologii klinicznej i psychiatrii, gdzie koncepcja wiąże się z patologią. W naszej dyscyplinie pole dysocjacji ma strategię psychicznego radzenia sobie ze stresem, który ma na celu odwrócić myśli uczucia wyczerpania, jest odciągnąć uwagę na aspekty nie związane z zadanie, np.: planu tygodnia Podczas gdy jest uruchomiony, Dowiedz się teksty piosenek, zdawać sobie sprawę z publicznych itp. Kilku autorów wskazuje, że strategia ta jest szczególnie skuteczna, gdy intensywność wysiłku jest niski lub średni poziom. Dlatego muzyka będzie służyć do promowania pozytywnego nastroju Państwa, odwrócić uwagę od myśli, które wynikają z fizjologicznych uczucia zmęczenia. W szczególności pozytywnych aspektów nastroju, wigor i szczęście są zintensyfikowane, podczas negatywy jak napięcie i ból są osłabione.

Mimo, że muzyka nie zmniejszają percepcję wysiłku podczas wysokiej intensywności pracy, zwiększa doświadczenie tego, powoduje, że ciężko treningi wydaje więcej zabawy złamania monotonii.

Dźwięk a fizjologia

jak mózg reaguje na muzykęKiedy mówimy o aktywacji, odnosimy się do energii psychofizjologicznych, który musimy działać w czasie i zadania. Energetyzujący funkcja, która jest odpowiedzialna za eksploatację zasobów ciała do intensywnego i energicznego działania. W tym sensie muzyka zmienia aktywacji fizjologiczne i emocjonalne, w związku z tym może służyć w szkolenia jako inspirujące lub pobudzający, w taki sam sposób jak środek uspokajający uspokoić uczucia niepokoju.

Muzyka może umożliwić bliżej do pracowników strefy optymalną wydajność. Do tego jest niezbędne do określenia, jakie emocje w szczególności budzi w każdy sportowiec. Zwraca się uwagę, że procesy fizjologiczne wydają się pozytywnie reagują na rytmiczną muzykę składniki, podczas gdy litery generowane stowarzyszenia, które mają wpływ na emocje. Podobno szybkie tempa są połączone z wzbudzenia poziomy wyższe niż wolnych tempach.

Synchronizacji

Punkt różnych dochodzeń, że synchronizacja muzyki z powtarzalnych ćwiczeń wiąże się z wyższą jakość pracy w szkolenia, w sportach takich jak wioślarstwo, jazda na rowerze, narciarstwo i Lekkoatletyka w tle. Zsynchronizowanych ruchów z muzyką pozwala wykonywać zadania bardziej efektywnie wynikające w zwiększonej odporności. W badaniu przeprowadzonym z rowerzystów z Funduszu na rolce, okazało się, że Ci, którzy wykonywane ćwiczenia muzyczne potrzebne 7% mniej tlenu, aby zakończyć test w porównaniu ze sportowcami, którzy nie używają muzyki. Wyjaśnieniem jest to, że muzyka zapewnia tymczasowe oznaczenia, które mają potencjał dokonywania bardziej efektywne wykorzystanie energii sportowców.

Umiejętności motoryczne i motywacja dzięki muzyce

Po pierwsze muzyka replikuje formy rytm ciała i wielu aspektów ludzkiej lokomocja. Dlatego muzyka transport ciała przez wzorców ruchowych skuteczne, ciała zapewnia wizualne analogii dźwięku.

Po drugie, dobrze dobrana muzyka teksty może wzmocnić istotne aspekty sportowe techniki. Na przykład w Lekkoatletyce, teksty piosenek, które zachęcają do Uruchom (RUN), jump (skok), oprzeć (odporność). W sportach walki, litery, które są nastawione na bicie, kopanie (uderzanie, kopiąc).

Po trzecie, muzyka sprawia, że środowisko uczenia się więcej zabawy, dlatego doświadczony wzrost wewnętrznej motywacji.

Autorzy badali korzystania z muzyki w sportowy precyzyjnych i nawet w polu kolegium selektywności. W obu przypadkach doszli do wniosku że interwencje z muzyki i zdjęć może zwiększyć wydajność przez wyzwolenie emocji i poznaniem związane z Stany koncentracji.

Powtarzające się działania nadają się szczególnie dobrze do akompaniamentu muzycznego, na przykład:

  • rozgrzewki ćwiczenia
  • trening siłowy
  • treningu obwodowego

W każdym przypadku sportowiec należy wybrać opcje (z listy preferencyjnej pasów startowych), które mają rytm i tempo, która pasuje do typu aktywności do opracowania.

Intensywność utworu muzycznego a efekty

Jeśli sportowiec, którego celem podczas ocieplenia jest podnieść tętno 120 uderzeń na minutę należy wybrać utwór, który ma tempo, w zakresie od 80 do 130 uderzeń na minutę. Kolejne utwory należy utworzyć wzrost w rytm muzyki, aby dopasować go do stopniowego zwiększenia częstości pracy serca. W ten sposób byłoby precyzyjne Aktywacja stan dla niektórych zadań.

Tych samych autorów odkryli tendencję wśród sportowców do koordynowania odstępach wysiłki z określonych części utworu muzycznego, które są szczególnie energetyzujące. Efekt segmentacji jest szczególnie silny, jeśli sportowiec bardzo dobrze zna tę piosenkę, bo można przewidzieć przepływu muzyki. Również jest korzystne, aby dopasować tempo muzyki intensywność treningu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *